الیاف بامبو

الیاف بامبو

الیاف بامبو

گیاه بامبو

از زمان‌های قدیم، قسمت‌های مختلف گیاه بامبو برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است؛ چرا که دارای خواص درمانی بسیار بوده است.

بامبو یک گیاه بومی آسیا می‌باشد اما امروزه در سرتاسر نقاط دنیا می‌توان آن را به راحتی پیدا کرد.

بامبو علی رغم قد بسیار بلندی که دارد به عنوان یک درخت در نظر گرفته نمی‌شود؛ در حقیقت این گیاه دائمی چوبی شکل، متعلق به خانواده‌ی گیاهان علفی است و بلندترین علف جهان محسوب می‌شود!

بامبو  رشد بسیار سریعی دارد به همین دلیل منابع بامبو به سرعت جایگزین شده و به طبیعت آسیب نمی رسد، برخلاف درخت که برای رشد به سالها زمان نیاز دارد و عدم جایگزینی سریع آن باعث آسیب های فراوانی به طبیعت خواهد شد.

گیاه بامبو نیازمند استفاده از هیچگونه سم در زمان رشد نبوده و در شرایط مساعد رشد مطلوبی دارد.

 

الیاف بامبو

الیاف بامبو خصوصیات بسیار شگرفی دارد که برای نساجی بسیار ایده آل است.

نرمی و سبکی پارچه بامبو خارق العاده  می باشد و حسی شبیه ابریشم دارد، به همین دلیل هوا در آن جریان داشته و بسیار خنک است.

میزان جذب رطوبت آن نیز از بسیاری از پارچه های دیگر همانند پنبه و پلی استر بیشتر است. (60% بهتر از الیاف پنبه)
بامبو خواص آنتی باکتریال دارد که بعد از تبدیل به الیاف و پارچه این خواص از بین نمی روند بنابراین نیازی به استفاده از عامل آنتی باکتریال در پارچه وجود ندارد. (3 برابر الیاف پنبه)

پارچه های بامبو خاصیت آنتی استاتیک(ضد الکتریسیته ساکن) بیشتری نسبت به دیگر پارچه ها دارد. (12 برابر الیاف پنبه)

الیاف بامبو به دلیل ماهیت گیاهی وارگانیک خاصیت ضد بو دارد و بو های نامطبوع را از بین می برد. (30% بهتر از الیاف پنبه)

الیاف بامبو لطافت و سفیدی مطلوب و مقاومت و دوام بالایی دارد. از تمام ابعاد استاندارد های کیفی پارچه هایی که از الیاف بامبو درست شده اند در بالاترین سطح قرار دارند.

پارچه بامبو بسیار لطیف است، کمتر چروک می شود، رنگ پذیری بسیار بالایی دارد به همین دلیل پس از رنگرزی رنگی بسیار زنده و شفاف خواهد داشت.

الیاف بامبو امکان ترکیب با دیگر الیاف را نیز دارد.

الیاف بامبو  بسیار قوی بوده و طول عمر زیادی دارد.

 

طرز تهیه پارچه بامبو در محصولات اپتیموم

برای درست کردن پارچه بامبو ابتدا گیاه بامبو به شکل خمیر درآمده و و سپس به میزانی زده میشود که به شکل الیاف نازک درآمده و سپس ریسیده می شود. قبل از ریسیدن الیاف بامبو ظاهری شبیه الیاف پنبه دارد، بسیار سبک و پفکی می باشد و رنگی تقریبا شیری دارد. ما در محصولات خواب اپتیموم با رعایت استاندادرد های کیفی بین المللی با استفاده از الیاف مرغوب بامبو به صورت کاملا ارگانیک کیفیت خواب شما را تضمین میکنیم.

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *