الیاف آلوورا

الیاف آلوورا

آلوورا گیاهی شگفت انگیز

آلوورا ، گیاهی فوق العاده است که خواص شگفت انگیز آن حتی از زمان تمدن های اولیه مورد توجه انسان بود. تمدن های باستان به بسیاری از فواید این گیاه پی برده بودند. تاریخ نام آلوئه ورا از زمان مصر باستان یعنی گیاه جاودانگی  میباشد مصریان باستان حدود 6000 سال قبل از میلاد مسیح، از فواید این گیاه در طبابت و زیبایی استفاده می کردند. اطبای یونانی و رومی نیز برای درمان بسیاری از بیماری ها از این گیاه سود می بردند.

 

 

خواص درمانی آلوورا

آلوورا حاوی مواد شفا بخشی مانند ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ث، منیزیم و زینک است. این گیاه، همچنین مقادیر زیادی از انواع پروتئین و آمینو اسید ، اسیدهای چرب ضروری و آنزیم ها را در خود دارد.انبار مواد مغذی ذخیره شده در آلوورا باعث می شود که این گیاه ، خواص درمانی و مراقبتی حیرت آوری داشته باشد.

 

برخی خواص درمانی آلوورا

تقویت سیستم ایمنی بدن

کاهش التهاب

پیشگیری از سرطان

بهبود گردش خون

کمک به کاهش وزن اضافی

کاهش کلسترول

سم زدایی از تمام بدن

فواید آلوورا برای پوست

درمان سوختگی پوست

 

آلوورا در درمان سوختگی ناشی از آفتاب، زخم ها و دیگر آسیب دیدگی های پوست 

آلوورا ترکیباتی در خود دارد که می تواند لایه مخاطی پوست را درمان کند. ژل آلوورا قسمت آسیب دیده را پوشش می دهد و از آن در برابر آسیب بیشتر محافظت کرده و رطوبت آن را بر می گرداند.

این گیاه حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که به پوست کمک می کند تا سریع تر بهبود پیدا کند.

 

آلوورا  یک مرطوب کننده قوی

مرطوب کننده ها می توانند پوست را نرم و قابل ارتجاع کنند. ژل آلوورا می تواند بدون این که حس روغنی شدن به شما بدهد ، مانع از خشک شدن پوست شما شود.  این ویژگی برای افرادی که پوست چرب دارند اهمیت زیادی دارد. همچنین، ژل حاصل از این گیاه به عنوان ژل بعد از اصلاح نیز می تواند بکار گرفته شود و برش های کوچکی را که هنگام کشیدن تیغ روی پوست ایجاد می شود ، درمان کند.

 

آلوورا و رفع جوش و دیگر تحریکات پوستی 

گیاه آلوورا حاوی هورمون های اکسین و جیبرلین می باشد که درمان زخم ها و التهابات پوستی و مشکلاتی از قبیل جوش، پسوریازیس و اگزما را تسریع می کنند. جیبرلین ، رشد سلول های جدید را تسریع می کند و به پوست امکان می دهد خود را سریعتر بازسازی کند .

 

آلوورا  و کمک به از بین بردن چین و چروک و علائم کشش

بتا کاروتن، ویتامین ث و ای، و دیگر آنتی اکسیدان های موجود در برگ های آلوورا می توانند ثبات و استحکام پوست را افزایش دهند و منبع تغذیه پوست را حتی زمانی که شما پا به سن می گذارید ، حفظ کنند. همچنین، این گیاه می تواند علائم کشیدگی پوست ، که هنگام بارداری یا کاهش وزن شدید ایجاد می شوند را درمان کند.

 

آلوورا و کاهش بثورات ناشی از آلرژی

این گیاه حاوی بتا سیتسوترول می باشد که یک ماده ضد التهاب است و می تواند بثورات و دیگر تحریکات ناشی از آلرژی را کاهش دهد.

 

پارچه تهییه شده از آلوورا  می تواند پوست را هنگام خواب مرطوب و شاداب نگه دارد. تکنولوژی مجهز کردن پارچه با میکروکپسول های حاوی عصاره گیاهان درمانی انجام میشود. کارشناسان تاکید بسیاری بر خاصیت جوانسازی آلوورا دارند که این خاصیت ناشی از اثر هورمون های موجود در این گیاه بر تسریع رشد سلول های جدید است.

 

 

آلوئه ورا در صنایع نساجی و کالای خواب اپتیموم

گیاه آلوئه ورا   در آب هوای گرمسیری کشت می شود،و در صنعت دارویی بسیار استفاده می شود.

برگ گیاه آلوئه ورا حاوی فیتو کمیکال-آنتراکینونC- گلیکوز یدها و دیگر آنتراکینون ها می باشد.

مزیت اصلی عصاره آلوئه ورا در پارچه به غلظت آن میباشد که برای پوست بدن مناسب میباشد.

پارچه هایی که با عصاره آلوئه ورا با فتاوری نانو تولید می شوند از میکرو فیب های پلی استر ساخته می شوند.

میکرو فیبر ها نصف قطر فیبر ایریشم می باشن و بطور مثال :یک تار مو انسان 10برابر یک میکرو فیبر می باشد.

این پارچه زمان استفاده به شما حس استفاده از ابریشم را میدهد که بسیار خوب و لطیف میباشد.

این نوع پارچه ها از سطح خارجی منافذی دارند که نمی گذارد رطوبت ایجاد شود،و پارچه عرق کند.

از ویژگی هان آن ضد باکتری ، ضد حساسیت و ضد آلرژی بودن میشود نام برد.

پارچه های میکرو فیبر در مرحله نهایی که از خواص ویژه بهرمند می شوند،چند درصد به آن عصاره آلوئه ورا اضافه میشود.

با افزوده شدن گیاه آلوئه ورا به پارچه  خاصیت ضد قارچ بودن  پیدا میکند،که باعث مرطوب نگه داشتن پوست بدن میشود و لایه رویی پوست  می تواند راحت نفس بکشد و سلولهای از بین رفته احیا شوند.

ما در شرکت اپتیموم، با بکارگیری تکنولوژی برتر و غلظت مناسب از الیاف آلوورا در تهیه محصولات خواب، خوابی بهینه را به ارمغان آورده ایم.

 

اشتراك گذاری نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *